Často kladené otázky

Kto ste a ako ste sa dostali k mojim osobným údajom?

Naša inkasná agentúra McGrath & Arthur s.r.o. je jednou z inkasných agentúr, ktoré sa zaoberajú mimosúdnym inkasom dlhov. Ak máme prístup k Vašim osobným údajom, znamená to, že na dobu potrebnú na výkon činností mimosúdneho inkasa nám Váš veriteľ zveril do správy Váš dlh. S tým súvisiace osobné údaje nám zveril v zmysle platnej legislatívy a v duchu obojstranne podpísanej zmluvy, z ktorej neplnenia vznikol aj Váš dlh. Samozrejme, aj správa Vašich osobných údajov zároveň podlieha podmienkam nastaveným platnou legislatívou.

Čo sa stane, ak nebudem splácať svoj dlh?

Nároky veriteľa na úhradu dlhu neschopnosťou alebo neochotou dlh splácať nezaniknú. Avšak, je len na rozhodnutí dlžníka, či využije mimosúdny spôsob vyrovnania a so správcom svojho dlhu (inkasnou agentúrou) bude riadne komunikovať a následne aj dodržiavať nastavené dohody. Rozhodnutie dlh nesplácať však vedie len následnému súdnemu inkasu, ktoré najčastejšie končí výrazným navýšením sumy dlhu, jeho zaplatením formou exekúcie a obvykle aj s tým spojeným znížením celkového životného, finančného a sociálneho štandardu dlžníka a prípadne aj jeho rodiny.

Nie je moja zmluva neplatná? Musím ju zaplatiť?

Ak aj zmluvný vzťah, z ktorého Vám vznikol dlh už zanikol, stále platia dohodnuté zmluvné podmienky tohto vzťahu a pravidlá ustanovené príslušnou legislatívou. A ak máme v správe Váš dlh znamená to, že si Váš (hoci aj bývalý) zmluvný partner svoje zmluvné/zákonné nároky na úhradu dlhu aktívne uplatňuje.

Musím splácať moje dlhy aj keď som nezamestnaný?

Strata príjmu či platobná neschopnosť bývajú najčastejším dôvodom vzniku dlhov. Je však potrebné si uvedomiť, že tieto nie sú dôvodom na nesplácanie dlhov. Taktiež, ani bankové či nebankové subjekty neuvádzajú v obchodných zmluvách klauzulu o akceptácii nesplácania v prípade straty zamestnania. Ak ste sa v takejto situácii už ocitli, je veľmi dôležité aby ste nás bezodkladne kontaktovali. Vynasnažíme sa nájsť pre Vás aspoň dočasné, provizórne riešenie, ktorým sa o. i. často podarí zabrániť aj ďalšiemu navyšovaniu sumy Vášho dlhu. Aj keď sa Vám situácia zdá v danom momente bezvýchodisková, určite spoločne nájdeme riešenie.

Prečo veriteľ vymáha môj dlh „mimosúdne“?

Veriteľom sa stáva každý dodávateľ služieb/tovarov, za ktoré mu jeho klienti/odberatelia neuhradili dohodnuté platby. Ak tieto platby nie sú uhradené ani po snahe veriteľa dohodnúť sa s klientom na ich úhrade, obráti sa na špecializovanú inkasnú agentúru, ktorá sa v jeho mene snaží s dlžníkom uzatvoriť dohodu o úhrade dlžnej sumy. A tento proces obvykle predchádza následnému podaniu žaloby na súd veriteľom. Nazýva sa preto „mimosúdnym“ inkasom (dlhov).

Dostal som od Vás list. Čo mám teraz robiť?

Pokiaľ nemáte finančné prostriedky na okamžité zaplatenie (čo je tá najvýhodnejšia možnosť), odporúčame Vám, aby ste sa čo najskôr skontaktovali s našimi pracovníkmi, ktorí Vám pomôžu s riešením Vašej situácie. Tu nás môžete kontaktovať:

Tel.: 02/32 111 293

E-mail: pohladavky@mcga.sk

Skype: McGrath & Arthur SK

WhatsApp: +421 918 479 922

Viber: +421 918 479 922

SMS: +421 918 479 922

Facebook: McGrath & Arthur SK

LinkedIn: McGrath & Arthur SK

Práve som zaplatil splátku. Máte ju už na účte?

Vaša splátka je platená na účet veriteľa, ku ktorému nemáme priamy prístup. Splátku spravidla evidujeme niekoľko dní po jej realizácii.

Pošlite nám každopádne potvrdenie o zaplatení na email: pohladavky@mcga.sk, zaistíte si tým, že Vaša platba bude určite správne priradená k Vašej pohľadávke.

Prečo musím nahlasovať svoje aktuálne kontaktné údaje?

Povinnosť nahlasovať zmeny v kontaktných údajoch štandardne vyplýva z obchodnej zmluvy klienta s veriteľom. Súvisí najmä s potrebou dodávateľa (veriteľa) udržiavať riadnu komunikáciu s klientom počas trvania zmluvného vzťahu, napr. aj pre riadne plnenie obsahu zmluvy z jeho strany. Taktiež, v prípadoch ako napr. vznik dlhu pre neplatenie za prevzaté tovary a služby, aktualizované kontaktné údaje klienta umožňujú veriteľovi na vzniknutú situáciu včasne reagovať a dohodnúť sa s klientom na jej riešení.

Ako profesionáli v oblasti správy dlhov môžeme potvrdiť, že v mnohých prípadoch práve nemožnosť komunikácie veriteľa s klientom vedie pre klienta k až neriešiteľným situáciám, končiacim nežiaducimi riešeniami.

Za všetky môžeme uviesť príklad spoluručiteľa za hypotekárny úver, ktorý u veriteľa niekoľko rokov neaktualizoval svoju kontaktnú adresu a telefónne číslo po tom, ako sa presťahoval. Medzičasom sa držiteľ úveru dostal do platobnej neschopnosti a prestal úver splácať, pričom ani on nemal aktuálne kontaktné údaje na spoluručiteľa, a teda ani možnosť požiadať o pomoc so splácaním. Držiteľovi úveru bol preto ešte nesplatený byt exekvovaný, výnos z exekúcie však na splatenie celkového dlhu (byt a vybavenie bytu) nestačil a z následnej dlhovej špirály sa už nedostal. Až po rokoch sa veriteľovi podarilo skontaktovať so spoluručiteľom, ktorý by bol pri vzniku celej situácie schopný pomôcť so splácaním dlhu tak, ako sa zaviazal. Situácia sa však bez jeho vedomia (kvôli neaktulizácii kontaktných údajov) pre neho nakoniec nečakane skončila stratou vlastného bývania, keďže mu veriteľ zosplatnil celý zostávajúci zostatok dlhu po primárnom držiteľovi úveru a tento dlh vyrovnal výnosom z exekúcie na jeho vlastné bývanie...

Práve ma kontaktoval exekútor. Máte pre mňa nejaké odporučenie?

Ak Vás kontaktoval súdny exekútor, odporúčame postupovať v súlade s jeho pokynmi uvedenými v upovedomení o začatí exekúcie, resp. v exekučnom príkaze. Ak máte záujem splácať dlh v splátkach, odporúčame bezodkladne kontaktovať exekútorský úrad, ktorý exekúciu vedie. Taktiež považujeme za dôležité upozorniť, že ak exekútor zistí akékoľvek zbavovanie sa majetku zo strany dlžníka, môže to následne viesť až k naplneniu skutkovej podstaty trestného činu poškodzovania veriteľa alebo trestného činu znevýhodňovania veriteľa.