Prevencia vzniku pohľadávok

Upomínanie omeškaných platieb (prevencia)

Využívané najmä veriteľmi, ktorí uprednostňujú prevenciu vzniku pohľadávok pred ich vymáhaním.

Okamžitý profesionálny kontakt – obvykle už pred splatnosťou pohľadávky a následne v prípade nezaplatenia do 3 dní po splatnosti neuhradenej sumy, po dobu 30 – 60 dní, prioritou je priateľskou asistenciou zabezpečiť platbu.

Asistencia s platbou – aktualizácia a dodanie chýbajúcich platobných údajov (Viber, WhatsApp, Skype, Messenger, telefón, email, SMS); zabezpečenie alternatívnych spôsobov úhrad (podľa dohody s veriteľom – poštová poukážka, PAYPAL...).

Aktualizácia kontaktných údajov – na ďalšie využitie veriteľom v rámci zmluvného vzťahu, pri vymáhaní pohľadávok, atď.

Pre-scoring potenciálnych odberateľov

Za jeden z najlepších nástrojov prevencie v MCGA považujeme včasné preverenie potenciálnych odberateľov. Týka sa napr. registra exekúcií, registra záložných práv, obchodného vestníka, katastra nehnuteľností, finančných výkazov, záväzkov voči SP/ ZP/ Finančnej správe SR, či záväzkov z obchodných vzťahov.